Kişinin yaşadığı sosyete ortamında değeri olan , kapasite, tasarruf ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğmedarımaişettirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç temel öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler sinein birdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğmedarımaişetebilir, lakin sürecin doğkakımı bileğmedarımaişetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birmebzul filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim sinein ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, sınav sonuçları kabilinden mergup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.